Nieuwe mogelijkheden voor adverteren op Facebook

De F8 conferentie is het jaarlijkse developers event van Facebook waarin nieuwe mogelijkheden en kansen van dit sociale medium worden besproken. Tijdens of na deze conferentie vinden traditiegetrouw veel updates plaats aan de voor- en achterkant van Facebook. We zetten een paar interessante veranderingen op een rijtje die ook voordelen voor u met zich meebrengen qua gebruik van dit medium en qua adverteren .

Interessante mogelijkheden voor de save button

Tijdens de conferentie is de introductie van de save button aangekondigd. Met deze button zijn eenvoudig artikelen en producten te bewaren voor later, een soort bookmarkfunctie. Voordeel is dat de klant via Facebook updates krijgt over wat is opgeslagen en dat u als website eigenaar ziet wat bewaard wordt. Bewaren klanten bijvoorbeeld blogs over één bepaald onderwerp, dan kunt daarop inspelen door meer content over een dergelijk onderwerp te schrijven. Ook is het voor e-commerce een zeer interessante optie. Stel dat u als eigenaar van een webshop korting instelt op een product en het product is door (toekomstige) klanten opgeslagen, dan ontvangen deze klanten een update op Facebook dat het opgeslagen product in de aanbieding is.

Links delen via Facebook

Het komt vast bekend voor, een link die u wilt delen via Facebook (linkshare) bevat niet het juiste plaatje en ook de tekst bij de gedeelde link klopt niet. Door de ergernis besluiten veel Facebookgebruikers dan maar zelf een plaatje te plaatsen en er een URL bij te zetten. Voor mobiele gebruikers van Facebook is deze tweede optie minder gebruiksvriendelijk, de kleine URL is namelijk niet goed aan te klikken. Facebook laat daarom voortaan de linkshare zwaarder wegen in het algoritme. Maar als bedrijf of consument wilt u natuurlijk dan wel een goede Linkshare maken, vandaar ook dat de mogelijkheden van de Linkdebugger zijn uitgebreid. Ook wordt deze tool beschikbaar in 16 talen. Binnenkort is het dus nog makkelijker om foute linkshares op Facebook te corrigeren. Uiteraard helpen wij u graag om uw links goed en correct zichtbaar te maken op Facebook.

Betere reacties en minder spam

Als eigenaar van een Facebookpagina wilt u natuurlijk zoveel mogelijk slechte reacties of spam weren van uw pagina. Facebook speelt daar op in met nieuwe moderatie tools. Zo komt er een blacklist voor woorden die u niet in de reacties wilt zien, is het mogelijk om reacties na een bepaalde datum onmogelijk te maken. Ideaal om toe te voegen als u campagne-matig gaat adverteren op Facebook.