Internet trends in 2016, we kijken in de glazen bol

Het normale leven is na de feestdagen weer volledig op gang gekomen en we zijn klaar voor alles wat 2016 ons gaat brengen. We hebben de glazen bol weer uit de kast gehaald voor het jaarlijkse vooruit kijken en trends spotten! Wat we zoal zagen… ? In ieder geval onderstaande internet trends!

Internet trends: Content

Als het om content marketing gaat heeft Blackorange al een rijke historie. Naast webdevelopment en webdesign zit Blackorange ook achter online magazines als Autovandaag, LeaseAutoVandaagNautica en BLVD. Hoe belangrijk content is, weten wij als geen ander. Voor 2016 zien we dat content een nog belangrijkere plek in gaat nemen in de marketingstrategie. Naast de service voor de bezoekers van de site, levert relevante content ook veel voordelen voor de site-eigenaar. Zoekmachines baseren onder andere op basis van content hoe een site wordt gevonden en hoe hoog de site in de zoekresultaten wordt weergegeven. Relevante content op landingspagina’s van een SEA campagne leveren tevens voordeel voor de adverteerder, omdat hoe relevanter de informatie is, hoe minder je betaalt per click. Content blijft ook in 2016 koning.

Internet trends: Video

In 2016 wordt videocontent nog belangrijker dan het al was. Wereldwijd is Youtube de tweede zoekmachine en nummer 3 van de meest bezochte websites wereldwijd. Ook krijgen Facebookpagina’s die regelmatig videocontent plaatsen meer views. Hierdoor wordt het gebruik van video gestimuleerd. Denk bij video’s vooral niet gelijk aan dure videoproducties en tijdrovende opnamedagen, juist pure content scoort. Op websites gaan we in 2016 ook meer video zien op de homepage. Dit vanuit de gedachte om gelijk een goede indruk bij de bezoekers achter te laten. Uit onderzoek blijkt tevens dat bezoekers langer op een website blijven en meer pagina’s bekijken wanneer de landingspagina een video bevat.

internet trends 2016

Internet trends: Mobiel

De groei van mobiel gaat ook in 2016 verder. Het is niet zo zeer dat de consument een keuze maakt voor laptop, tablet of mobiel, de consument gebruikt internet op het device dat hij op dat moment beschikbaar heeft. In de ontwikkeling van websites zorgt dit voor een verschuiving in design waarbij het functioneren op mobiel het belangrijkst is. Bedrijven met een oudere website, die niet mobile friendly is ontwikkeld, moeten in 2016 alsnog hun website laten aanpassen zodat hij weer future proof wordt. Wie dat niet doet wordt door Google in de rankings in ieder geval afgestraft want Google heeft een ‘mobile first’ strategie.

Internet trends: Virtual Reality

Komend jaar wordt ook dé doorbraak van virtual reality. Bestond deze schijnwerkelijkheid al in de jaren tachtig, dit jaar komen er betaalbare consumenten VR-brillen op de markt die voor een doorbraak moeten zorgen. De Oculus Rift is waarschijnlijk de bekendste VR-bril door de succesvolle Kickstartercampagne waarmee het bedrijf 2,4 miljoen Dollar inzamelde. Een betaalbaardere variant komt van Sony en is te gebruiken met de Playstation. Niet alleen voor gaming is VR interessant, maar ook voor trainingsdoeleinden en medische toepassingen. In welke virtuele werkelijkheid stappen we in 2016?

In de glazen bol zagen we nog een aantal mooie ontwikkelingen waar we later, meer uitgebreid, op terug zullen komen.

Heeft u een vraag over deze internet trends of iets anders? Neem contact met ons op via onderstaand formulier:

Privacy Voorkeuren

    Noodzakelijk

    Deze cookies houden je cookieinstellingen en sessie instellingen bij.

    PHPSESSID,gdpr[consent_types],gdpr[allowed_cookies]

    Analytics

    Analytics cookies worden gebruikt voor statistische redenen.

    _gid,_gat,_ga